fredag 26 juni 2009

26 juni, bygga mur!


Jo men det blir riktigt bra! Första murraden är snart klar. Snyggt snyggt! M har gjort ett riktigt bra jobb som synes på bilden. Hennes pappa och farbror M har dock hjälpt till lite. Dagens outfit. Mammas gamla sjuttiotalströja. Jag fattar inte, M är ju en liten tjockis men det är storlek 120 på tröjan och det är ju inte hennes storlek alls! Och så har jag sett kort på mig själv när jag är typ sex år när jag har denna på mig. (Lillebror hade en likadan, syskonmatchning is the shit som sagt.) Och jag vet att det är min för den är märkt med mitt namn i nacken. Och när jag jämför den med barnens andra kläder är den exakt som en 92:a. Mycket skumt. Kjolen är från Polarn, fast Tradera som vanligt. Skorna är nya. Från skoaffären i stan. M:s gamla med nyckelpigor har gått sönder. Jag är lite skeptisk till dessa då de är ljusrosa. Men i valet mellan döskallar (pojksandal) och ljusrosa (flicksandal) väljer jag ljusrosa till båda barnen. I A:s storlek hittde jag dock ett par röda som han fick. Hans gamla sandaler är hela men han får skavsår av dem. Alltså Skopunkten, jag vet inte, deras sandaler verkar vara så där. M:s nya sandaler kostade 199 pix. A:s var nedsatta till exakt 100.

1 kommentar:

Unknown sa...

kul att se att det går frammåt med muren, blir ju jättefint!! =) Coolt att M kunde ha din gamla tröja, jättesött! =)