fredag 8 januari 2010

6 januari, A och kalendern




A:s och M:s chokladkalendrar är ju av förklariga skäl tomma vid de här laget. Och det blev inget ramaskri när chokladbitarna tog slut, som jag hade fasat, utan det gick väldigt smidigt och lätt faktiskt. Men idag tyckte visst A att han ville ha en kalender igen så han gjorde en ny, med siffror från 01 till 25. Och en bonuslucka med nummer 52 för säkerhets skull. Siffrorna fick Spiderman-inspirerad skrivstil och så skar vi tillsammans försiktigt ut luckorna med en vass kniv. Jättefint blev det. Men sen när det var färdigt så frågade A: "Men var är chokladen då?" Så efter lite övertalning gick A med på att rita chokladbitar istället för att stoppa in riktiga som skulle ha blivit lite trixigare.

4 kommentarer:

B-M sa...

Jag är imponerad.

k-lina sa...

Jo, han är duktig vår sifferpojke. Men har inte modern ritat fina chokladbitar, så säg?

B-M sa...

Jo jag säger ju att jag är imponerad. Gäller helhetsintrycket så klart:)

k-lina sa...

Ah. Så jag har redan fått beröm?! Trevligt!! ;)