lördag 22 januari 2011

22 januari, bloggtorka igen

Det är mer regel än undantag på den fronten nuförtiden verkar det som. Men det är mycket nu: Renovering som jag alltid tänker att jag ska ta en massa före-kort på men sen är jag alltid för sur när jag är där så då har jag ingen lust. Och vardagspusslet, herregud hur står småbarnsföräldrar ut med att jobba heltid, jag står inte ut med att jobba deltid för jag hinner inget av det jag vill göra med barnen och jag är alltid en smitare på jobbet så jag håller på att bli en bakåtsträvande sextiotalsförespråkare, för vad mycket lättare det måste ha varit då. Och broschyren som ligger på vår köksbänk som handlar om autism får det att hugga till i magen varje gång jag tittar på den samtidigt som det inte gör det eftersom vi ju har världens bästa pojke. Iallafall var vi i badhuset förra fredagen och M simmade och simmade som en liten fisk. Och A också förstås. Men lyckan i M när hon upptäckte att hon kunde "springa i vattnet" var liksom meningen med livet. Och så åkte de vattenrutchkana själva och simmade utomhus medan mamman väntade inne. Jag har så stora duktiga barn!

2 kommentarer:

Far sa...

När det är jobbigt och stressigt får man ta vara på guldkornen i livet extra noga. Och tänka framåt på hur bra det kan bli när man får det lite lugnare.

annben sa...

Gooa duktiga ongar.....det är vad ni har. Kramar....