lördag 26 februari 2011

26 februari, idag











Idag är det bara tre dagar kvar till våren kommer säger A. Åh vad vi längtar! Vi började dagen med att köpa tapeter och shoppa lite allmänt i barnklädesaffärer och lördagsgodisaffärer. Och Lagerhaus. Sen åt vi medhavd lunch i renoveringshuset med pappan. Så lite fix och trix med kökstak och köksskåp och badrumsgolv. Och M frågade: "Pappa, får jag hjälpa till och skära med den där kniven?". Och pappan svarade: "Nja, den är väldigt vass..." Men M försökte: "Men om jag bara håller i den en sån här pytteliten stund, lika liten som min tumme?".

5 kommentarer:

annben sa...

Jag längtar också efter våren...och så längtar jag efter näst nästa helg....då kommer jag susande... i nya bilen. kram

Emmas Andra Bullar sa...

Sötaste Molly!
Kram!

Anna sa...

Barnens rum ser ut som värsta fotostudion! Måste komma och kika snart, det har hänt mycket. :)

B-M sa...

Håll tummarna för plusgrader nästa helg så kommer jag och putsar fönster. "städning är du ju iaf bra på" som min son sa.

k-lina sa...

annben: Det blir kul att träffas snart!

Emma: Hihi, jäpp, mammas älskling!

Anna: Barnens rum ÄR en fotostudio! Välkomna, bara att medtaga fotoobjekt (några barn) och kamera!

B-M: Ja, det är ju perfekt!