måndag 4 februari 2013

Äntligen

Åh, va fint! Om jag hade varit en crier hade stora glädjetårar rullat ner från mina kinder hela dagen idag. För åh va fint det var att se M tillbaks på bästa förskolan i hela världen. Och feberfri till och med. (Jag som var beredd att ful-förälder ge henne en alvedon på morgonen och hoppas att hon inte skulle skvallra för personalen, ifall hon skulle ha haft feber.) Skönt att jag inte behövde det. Tanken är att vi ska gå, som i promenera, till skolan och förskolan. Men idag var vi sena och barnen har varit sjuka och sånt. Iallafall på vägen dit var jag helt otålig och ville nästan tuta på bilar som sölade sig och som bildade kö framför min bil så att jag inte kom fram så fort som jag ville. Men tillslut stod vi där innanför dörren på förskolan igen. Ogråtandes. Men väldigt jätteglada.

Inga kommentarer: