söndag 15 juni 2008

Kul att gå!


M börjar bli stadigare och stadigare på att gå. Hon går ännu inte själv men hon älskar att gå med gåvagnen. Oftaofta går hon med den ute på gräsmattan! Och det är jättejättekul tydligen, för då fastnar den inte lika ofta som den gör inomhus mot alla väggar. Så där kan hon gå och gå, hur länge som hest! Förutom att gå med gåvagnen så gillar hon att gå och hålla i mammas eller pappas händer. Eller bara hålla i ena handen till och med, det är exta kul, duktig tjej!


I torsdags var jag på rean på Polarn och Pyret. Hade siktat in mig på en röd windstopper till M. Men så ringde svägerskan från Polarn redan på förmiddagen och sa att de röda var slut. Så det blev en rosa istället. Jag klär ogärna dottern i rosa, tycker att det är så... ja, jag gillar inte att hon ska ha en massa rosa kläder, bara för att hon är flicka. Försöker verkligen tänka på hur jag klär barnen. M har inga fjomptröjor från H&M med fjärilar och ljusrosa och hejochhå. Jag gillar unisexkläder till båda. Men fatta va svårt det är att handla kläder åt barnen när man inte vill klä dem i typiska flick- och pojkkläder! Det går om man letar på Tradera. Eller Lindex. Eller Polarn. Eller meandi. Lite så, mixar lite. M har ofta rött och brunt på sina kläder. A har mest rött, brunt och kanske lite turkos och grönt. Och inga batmantryck till A eller disneyprinsessor till M, no way! I allafall, den rosa windstoppern var i en fin rosa färg. Inte för ljus, hon blir så himla blek i ljusljusrosa, och inte ceris eller smutsrosa. Ja, färgen var fin. Och så har hon en brun skaljacka efter storebror att ha till. Och köper man en brun mössa till det så blir det nog bra. Den som drog den stora polarn-och-pyret-rean-vinstlotten var för övrigt A som fick både jeans, t-shírt (med en massa åttor på, eftersom han supergillar siffror) och en röd windstopper. Och så fick båda baren ett par likadana rödarandiga mockasiner. Typ såna som man själv hade när man var liten. Cool!

Inga kommentarer: