måndag 30 juni 2008

sommarförkylning

Jag är superförkyld! Lite scary att förkylningen bröt ut samtidigt som jag började läsa Stephen Kings "Pestens tid", gulp! Jag läste den för hundra år sedan när jag gick på gymnasiet och nu tänkte jag läsa den igen. Den är bra! Men förkylningen är inte så bra, jag hatar att vara förkyld. Och jag är så himla trött, orkar inget och har inget tålamod med barnen. Usch, hoppas jag blir bättre snart. Och mannen har semester så vi kan ta det lite lugnt. Fast han är rätt dålig på att ta det lugnt. Vill ha och har en massa att fixa med hela tiden. Men ändå, gött att det är sommar! A kan hälla mjölk från paketet alldeles själv, så himla duktig! Han gjorde det först igår när det var pyttelite kvar i paketet. Inte en droppe spillde han! Och sen när jag påminde honom idag att han hade gjort det igår, ville han göra det igen, nu med ett superfullt paket. Och jag var beredd på att hela mjölklitern skulle flyta ut över köksgolvet. Men INTE! Han grejade det jättebra, inte en droppe rann brevid! Han blev så himla stolt och jag också så klart! Vilken grej! För övrigt kör han utan blöjor lite hemma på dagarna. Det går så där. "Inget kiss" säger han när han suttit på pottan ett tag. Däremot behöver vi inhandla fler kalsonger för det blöts ner rätt bra i dem!

Inga kommentarer: