söndag 11 oktober 2009

11 oktober


Idag var det kallt och rått och inte alls lika trevligt utomhus som igår. Men för mamman gjorde det inte så mycket, för tillsammans med svägerska H var jag i den stora staden och kollade in lite kläder, till mig själv för en gångs skull. Barnens höst- och vintergarderober är rätt så kompletta men jag kom plötsligt på att min egen liknar ett skämt. Jag hade ett par skitgamla fula tunga vinterkängor som var hundra år gamla men som jag slängde när jag rensade bilen (sunkigt sunkigt) sist. Och min vinterjacka som också är hundra år gammal har spruckit. Så ny vinterjacka och nya vinterkängor. Och gärna ett par skinnsstövlar, liksom snyggstövlar, men utan att se ut som horstövlar, vill jag ha. Dock får denna belastning av vårt lönekonto vänta ett tag för den här månaden är ett stort skämt ekonomiskt. Men nästa lön så, då jävlar. Första femsiffriga lönen på evigheter typ. Så jag kollade runt lite i shoppingcentret idag. Så att jag bara kan springa in och plocka från hyllor och galgar nästa gång när jag har barnen med mig. Perfekt. När jag kom hem igen gick vi ut en kort sväng, och jäklar vad kallt det var. Och svårt att få alla kusiner på ett kort. Och A hade faktiskt fått en ny cykelhjälm för hans gamla var så himla, liksom låååång. Men jag vet inte, den här kändes lite stor den med. Men vi får vaddera den lite exta så kanske den blir bra. Och skateboardhjälmar är faktiskt inte så dyra. Hans gamla cykelhjälm kostade nästan 400 vill jag minnas. Och den här kostade hälften bara.

4 kommentarer:

B-M sa...

Påminner om morfars cykelhjälm.

k-lina sa...

Ja just ja! Är den röd den också, eller mer diskret svart?

B-M sa...

Vinröd - och inte alls diskret

k-lina sa...

Hihi, vinröd, det är coolt! Inte direkt gubb-keps-varning på en sån hjälm!