lördag 2 oktober 2010

2 oktober, "jag är bajs!"


Så skönt med lördag idag och att få vara ledig. Vi badade först i badhuset med kompisen N. A och M åkte stora vattenrutchkanan SJÄLVA. Hjälp, jag har så stora barn! Det var superläskigt och navelsträngs-klippande att liksom släppa ner sina bäbisar i det stora blå vattenrutchkanehålet.
Särskilt M som ju är min minsta bäbis, uj. Sen körde vi den vanliga tablettasksmutan i omklädningsrummet så att mammorna skulle hinna sminka sig ordentligt och hey, det är ju faktiskt lördag idag. Barnen hade för övrigt en sån här snygg badhusoutfit (fast inte när de badade förstås): Skinnjackor från Tradera, A:s mössa från Stadium outlet (för två år sedan), byxor från Lindex (i våras) och snygga skorna. M hade traderaklänning, traderastövlar och leggings och mössa från H&M. På kvällen lekte vi en ny helt hysterisk lek. A och M var bajskorvar som hängde på mammans och pappans ben. Ibland kunde mamman skrapa av bajset till pappans ben eller så fick man bära bajset och spola ner det i toaletten. A blev först jätterädd innan han fattade att han bara skulle spolas ner på låtsas. Och ändå var han inte riktigt hundra när M blev nerspolad första gången. Hans förskräckta lilla ansikte när han inte var helt säker på om hon skulle komma ut från toaletten eller inte. Och lättnaden och spralligheten i hans ögon när hon gjorde det. Det blev till sist den roligaste leken som A och M någonsin hade lekt och de skrattade och skrek hysteriskt. Vi spolade ner bajskorvarna säkert tjugo gånger men de klättrade hela tiden tillbaks upp ur toaletten och kletade fast sig på mammans och pappans ben. "Jag är bajs! Jag är bajs! Jag är bajs!", skreks det säkert hundra gånger. Så kul!

Inga kommentarer: