måndag 25 april 2011

Annandag påsk, cykelbarnen

























Jag kände mig rätt kass som mamma där ett tag för det var bio i stan som jag först hade tänkt att vi skulle gå på med barnen. Men eftersom det ju är sommar i april och att det antagligen snart blir snöblandat regn istället för sol så tänkte jag att vi kan ju gå på bio en annan gång. Men det gnagde lite i samvetet ändå och jag tänkte nästan ändra mig och gå iallafall. Men så småjoggade jag några cykelvarv med A istället och höll i pinnen och höll i pinnen men plötsligt märkte jag att jag inte behövde hålla i pinnen. HAN CYKLADE SJÄLV! Min stora duktiga pojke! Han var mycket nöjd men verkade inte särskilt förvånad. Han tyckte det var kul att mamman sprang brevid istället för bakom. Och sen när M direkt efter hade fått en pinne på sin nylånade cykel så kunde hon också cykla själv! Fast hon som egentligen är den tuffare av dem två tyckte hon att det var läskigt och ville inte kännas vid att hon kunde cykla. Men det kunde hon! Kul med glada cyklande barn och bra för mammaegot eftersom det ju är überpräktigt att lära barnen att cykla istället för att bara snällt att gå på bio. Typ.

3 kommentarer:

Emmas Andra Bullar sa...

Men duktisarna då!!! Visst är det härligt när de kan!
Kram!

Anna sa...

Ojoj, vilka duktiga barn!

k-lina sa...

Emma: Superkul! Man blir så himla stolt och tycker att barnen är så stora plötsligt!

Anna: :)