lördag 30 juli 2011

Fågelbad

Idag var vi på K-rauta hela dagen kändes det som. Men det var faktiskt bara max en timme visade det sig. Vi köpte virke till vår nya uteplats/förråd för sommargrejer. Och när pappan började fixa med plattorna till underdelen hittade han ett gammalt fågelbad! Vi hällde genast i vatten så att fåglarna, alltså småfåglarna och inte de äckliga kajorna, får en plats att doppa sina små fågeltår i. Alltså, jag vet inte vad jag gillar fågelbad egentligen. De ligger väl ungefär i samma kategori som flaggstång och solur, men något högre upp på listan väl. Eller längre ner eller hur man säger. Alltså, inte riktigt lika nördigt?

4 kommentarer:

B-M sa...

Ja men det där fågelbadet var väl helt OK. Inte ens en liten duva i betong på kanten. Fast vattnet i dom blir ju lika äckligt iaf efter nån dag.

Helgi sa...

Hej!

Du skriver bra, så jag tänkte komma med en idé. Jag jobbar nämligen på ett byggforum och jag vill fråga om ni skulle kunna tänka er att skriva lite grann om ert byggprojekt med förrådet. Det skulle vara riktigt uppskattat. Jag kan erbjuda er en morot.

Hör gärna av er till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi

Anna sa...

Mycket högre upp än solur! Flaggstång är coolt, eller har jag blivit töntig? :S

k-lina sa...

B-M: Ja, ett fågelbad utan kruseduller är väl bättre än ett med... Jag tycker att det verkar som om vattnet dunstar bort rätt snabbt. Iallafall när det är soligt.

Anna: Ja solur är töntigast. Men flaggstång, jag vet inte, jag tycker att det verkar stressigt att komma ihåg att hissa och ta ner innan det blir mörkt och inte låta flaggan nudda marken och sånt. Men om du tycker det är coolt kan du ju önska dig en till den stora dagen i vinter, hihi!!