tisdag 20 december 2011

Söndag


Piratfest på lördagen och julbord på söndagen. Lite väl mycket innefisaktiviteter för alla barn på en och samma helg kom jag på. Så som den superrutinerade mamman jag är kom jag på att det kanske skulle vara lite smart att gå ut och vädra barnen lite på söndagsförmiddagen för att slippa plocka ner dem hyperaktivt klättrande efter julbordsväggarna senare på eftermiddagen. Men jag märkte rätt snabbt att jag visst inte alls var så himla superrutinerad trots allt. För jag hade visst rätt dålig koll på barnens vinterkläder visade det sig. Förra årets overaller var båda lite väl för korta i ben och armar, höll inte vätan borta särskilt bra, samt, det värsta av allt; båda barnens overaller saknade en sån där flärp som man ska ha under stövlarna för att inte overallbenen ska hasa upp hela tiden. Och det är verkligen HELT VÄRDELÖST när det fattas en flärp. Overallbenet åker upp HELA TIDEN. Så jag fick skämmas lite och hänga undan overallerna och ta fram årets lite flashigare jacka-och-byxa istället.

1 kommentar:

annben sa...

mme jo fråga mig jag har tusen års erfarenhet av "flärpar" som är trasiga eller fattas helt i overaller.....morr...men bortsett från det så är du förstås en super duper mamma....kram