torsdag 1 december 2011

Veckan






Vab måndag, tisdag, onsdag och torsdag med stackars A som har hostat och haft feber. Mamman var hemma måndag och pappan hemma tisdag. Onsdag och torsdag (igår och idag) körde vi överkursvabb; mamman jobbade 8 till 15 med ledsna barnen på skolan och pappan körde hemfixet med hostsonen. Sen körde mamman kvällsrejset och pappan åkte till jobbet 16 och stannade till mitt i natten. Och hela veckan har det varit nissar här och borrat så att vi har fått bergvärme. Så nu är vi många tusenlappar fattigare innan vi vunnit igen dem på elräkningen. Bildtexter. Bild 1:I måndags kväll var det julpyssel på dagiset för M. Vi pysslade tomtar och godisstrutar och julkort. Och bakade pepparkakor som vi ska äta på lucia tydligen. Bild 2, 3 och 4: I tisdags var vi på gympan för första gången på evigheter eftersom det varit en massa annat vardagstrix på tisdagarna den senaste tiden. Men nu så. Skeppsbrott var det också och det var skoj.

3 kommentarer:

Emmas Andra Bullar sa...

Kan man få en profilbild på mamman tro?
Kraaaaam!

B-M sa...

Hoppas A. mår bättre och skönt att ni fått klart med bergvärmen.

k-lina sa...

Emma: Nja, jag vet inte om jag får plats på ett kort nuförtiden, jag känner mig som värsta fettsot. Men jag ska se vad jag kan få till i kortväg i helgen kanske ;)

B-M: A mår rätt bra. Han ska till skolan imorgon. Ja, trevligt med bergvärme, verkar det som i allafall.