söndag 10 maj 2009

Bamse vs Alfons







5 maj
M fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR Bamse! Hon kan börja prata om Bamse, Skalman eller Lilleskutt och komma på att hon vill se dem på film, typ NU. Alfons är också bra, fast Bamse skulle nog vinna dragkampen mellan de två (alltså inte på grund av dunderhonung, utan en poppistävling med M som domare...) Själv tycker jag att Bamse är största tönten! Urk-urk, jag stör mig på hans präktighet och på de andras präktighet också. Men men, M gillar dem och därför köpte jag klänningen hon hade på sig idag. En bild på farmor som ska bjuda alla männen i Bamse på pannkakor. Jag stör mig på könsrollerna i Bamse, bara en massa killar som tuffar sig och farmor som lagar mat åt alla. Men M älskar sin klänning och pekar på den flera gånger om dan och berättar vilka de är och pekar på pannkakorna och säger "kåka". Och det är ju supersött tycker mamman!
Dagens outfit är vit baströja från Lindex, tag tre betala för två, bamseklänningen, jeans från H&M men köpta på Tradera. Strumpor från Polarn, två par för 75.

Inga kommentarer: