söndag 10 maj 2009

Födelsedag!











8 maj! Idag fyller jag år. 36, ujuj vad tiden går... Vi ska kalasa i dagarna två. Första kalaset var idag. Jag fick en mobiltelefon av maken och hans mor och bror/brors tjej. En sån superavancerad som man petar på skärmen med en liten pinne. Eftersom jag är en riktig surtant när det gäller mobiltelefoner så var det inte kärlek vid första ögonkastet. Men nu är vi de bästa av vänner för det visade sig att min mobiltelefon är en riktigt smart typ! Kul, tack och sorry älskade P för att jag är en sån otacksam bitch...

Dagens outfits: Födelsedagsbarnet hade fyndat fin klänning på färganalysen för ett tag sen. 100 pix gick den på. Till den hade jag först tights, som jag drog ett par grå joggingbyxor över när sonen och kusinen skulle ut och hoppa på studsmattan i regnet. Mysbyxorna hade jag sedan på mig bra länge, så mor och hennes man fick en förvånad rynka mellan ögonen när jag öppnade dörren iklädd klänning istoppad i ett par pösiga mysbyxor. Sen bytte jag om till jeans, såna vanliga ljusblå, säkert köpta på nån rea, jag köper alla jeans billigt...

Barnen var utklädda till tigrar! Jag hade fyndat tigerpyjamaser på Tradera plus en extrapyjamas som jag klippte i och sydde svansar och öronmössor av. Jag är rätt stolt över mig själv, för mössorna blev rätt bra. Det tog dock en evighet, en heeeel kväll För övrigt skulle en vanlig syslöjdsfröken bli rätt förskräckt om hon fick syna dem lite, hehe. Tigertemat blev helt slumpartat, jag hade köpt pyjamasarna, sytt mössor och svansar och tänkte, jaha, när ska de egentligen klä ut sig till tigrar? Så då blev mors födelsedag svaret på gåtan.

Inga kommentarer: