torsdag 27 augusti 2009

27 augusti, dagis och jobb



Idag var barnen på dagis mellan tio och tre. Usch, det skar lite i mammahjärtat att lämna M, det gjorde det faktiskt. Det känns så skumt att hon är så stor nu, mammas bäbis. Jag drog till jobbet en sväng. Tog ner gardinerna som var alldeles för korta. Och så gillade jag inte mönstret. Och nu börjar jag fundera på om man ens behöver ha några gardiner. Det är ju snygga fönster i mitt rum. Hm, jag får se. Om det blir för bart utan sätter jag upp gardinerna jag hade tidigare. De är benvita, enfärgade, rätt snygga. Något som inte är så snyggt på mitt rum är den här, Pluto. Ursäkta, men den är ju skitstor och jätteful. Men den hade tydligen nån sorglig historia bakom sig. Nån på jobbet som fick den av nån på jobbet som tack för ett bra samarbete. Men sen fick min vikarie ha den på sitt rum (alltså mitt rum) för att, inte vet jag varför. För att den är så himla stor kanske. Och nu sitter den där och glor på mig. Och den är ett jättekänsligt ämne. För alla på jobbet liksom känner till historien bakom och säger att men den är ju gullig och barnen tycker att den är rolig. Men ursäkta, barn skulle ju mosas om den ramlade ner från hyllan. Vad hände med en liten korg med SMÅ leksaker som besökande småbarn kan leka med? Nej sorry, men Pluto ska bort.

4 kommentarer:

annben sa...

Om du sätter upp gardiner så kan han "bo" där bakom....

k-lina sa...

Hehe, ja, om man bygger ut fönsterbrädan lite...

B-M sa...

Hmm, gullig och rolig? Jag får mer känslan av nån Stephen King film. Gillar inte blicken.

k-lina sa...

Ja men TACK för att du tycker det! På jobbet verkar folk tycka att jag är konstig som inte gillar den... Så att nån håller med mig känns bra!