söndag 29 maj 2011

Frågan

Idag kom den. Hur-barn-blir-till-frågan. Som vi har väntat. Och undrat när den skulle komma. För det har liksom varit på gång ett tag nu. Länge har A och M pratat och resonerat om hur det var när de var bäbisar och hur det var när de var i min mage och hur det var när de kom ut ur min snippa. Och idag kom liksom följdfrågan. Eller fråga ett-frågan egentligen. Det började med att A på A-igt sätt pratade om att han och en kompis på dagis var födda samma år. Då sa jag att de hade legat i sina mammors magar samtidigt. Och först kom A ut ur min mage och E låg kvar några dagar till i sin mammas mage och sedan kom hon också ut.
M: "Låg jag kvar i din mage när A hade kommit ut ur din snippa?"
Mamman: "Nä, du hade inte kommit dit än."
Och då kom den. Frågan.
A: "Men hur kom jag in i din mage mamma?" Och sekunden efter: "Finns det kort på när jag kom in i din mage?"

4 kommentarer:

annben sa...

Men nu är det väl dags för Pär Ida och Minium.....

Hanna sa...

Blogg-generationens barn förväntar sig foton på allt!!!
Pär Ida o Minimum minns jag som mesta skämsboken på skolbibblan, men det var ju innan jag hade läst grottbjörnens folk...

Emmas Andra Bullar sa...

Ja du Karolina.... Har ni några kort från när de kom in i magen?
Jösses vad jag skrattar här :-)
Kraaaam!

k-lina sa...

Annben:
Hehe. Ja, kanske. Fast det känns som om den är för lite större barn. För hur mycket kroppsdelar och könsorgan och sånt ska man ta med så här i första förklaringsomgången?

Hanna: Ja, både den och Grottbjörnen var väl skämsig i skolan, fast ändå typ av böcker som man ismyg-sträck-läste hemma!

Emma: Jo men visst;). Vi får väl ta ett av våra snuskfoton och berätta hur barn blir till helt enkelt!