fredag 20 maj 2011

Veckan i ord

Veckan som gått har bestått av: En tågresa till hufvudstaden för sista handledningstillfället på D.I.S.A-utbildning (måndag). Vabb av supertrött-och-det-verkade-som-om-han-skulle-kräkas-men-det-gjorde-han-inte-pojke. Och medföljande uppdrag att avboka diverse jobbträffar och barnvaktande morfädrar (tisdag). Jobb faktiskt på onsdagen. Och kalas. Och sen på torsdagen trodde jag att jag skulle jobba men M var hängig och rinnig i ögonen och svullen och hojtande "jag får solen i öööögonen" fast det var regnväder. Så åka i bilen hela vägen till dagis med ledsen lillasyster, fattar att det inte blir jobb idag, in en snabbis på dagis och fixa med nåt papper och säga sorry-men-vi-är-sjuka-idag, sen till jobbet för barnfrukost och lite akutfix och nerpackning av diverse hemuppgifter som telefonnummer och skolkatalog. Sen vara hemma med liten ögonsvullen älskling och hennes storebror och Nemo på dvd. Och ringa jobbsamtal. Och fixa lunch och middag och sen träna spinning faktiskt för första gången på hundra år. Och sen idag fredag så tog jag mig faktiskt iväg till jobbet igen med farmor som backup som hämtare på dagis men M verkade frisk och osvullen och orinnig och inte vet jag vad det var igår. Och folk på jobbet tittade på mig som om de hade glömt bort vem jag var och de kunde de ju nästan ha gjort för jäklars vad jag har vabbat den här veckan och förra. Och sen på eftermiddagen fick jag kolla på studsmattefilm och och få beröm och tips på samspel. Och sen familjemys med hämtmat. Och retande storebror vid läggdags så M bara var tvungen att komma upp från sängen och upprört meddela: "A säger att jag är en legobit!"

3 kommentarer:

B-M sa...

Ja, vem vill likna en legobit?

annben sa...

Jäklars vilken vecka..... själv har jag kursat med lärarförbundet på Loka Brunn....

k-lina sa...

B-M: Jag menar det!

Mor: Ja, det är extra stressigt med vab tycker jag. Kul med kurs!