lördag 12 december 2009

9 december, fyraårsbesök


A var på fyraårsbesök idag. Det gick väl rätt bra ändå. För att vara prata-bäbis-språk-pojken. Men bvc-sköterskan tyckte ändå att hon kunde höra att han uttalade olika "sj" och "r", och allt-vad-det-var-ljud, rätt. Och så såg hon att han hade bra finmotorik när han kunde trä såna här träpärlor på en tråd. Och säga alla färger. Och hur långt han kunde räkna kollade hon inte ens, för det vet hon redan att han kan, hur långt som helst. Och så ritade han ingen gubbe utan skrev bara, men han hade ritat en gubbe i helgen. Typ en smiley-gubbe med öron. Som sen blev en urtavla med siffror. Och så kunde han se han näst understa raden på kolla-synen-tavlan, med båda ögonen. Dock ville han inte ha en klisterlapp på ena ögat och titta med det andra. Och inte hörlurar med ljud på öronen heller. Så vi ska tillbaks i januari och kolla hörsel och syn ordentligt.

2 kommentarer:

B-M sa...

Hehe, verkar bekannt. Morbror E. ville inte heller kolla hörseln (han ville knappt nåt alls f ö). "Jag vet att jag hör. För när jag lyssnar på Bamse (med lurar) så hör jag på båda öronen".

k-lina sa...

Hihi! Roligt E!! Ja, verkligen smidigt att ha en kontroll så där mitt i trotsåldern verkligen.