onsdag 9 september 2009

9 september, kock igen




Idag var det kockdags på dagis igen. A har ju gått på dagiset i ett år och jag har kockat två till tre gånger i månaden sedan dess. Och så på senaste styrelsemötet fick jag plötsligt veta att man ju var tvungen att ha en sån här mössa på sig i köket. Hade jag inte haft en aning om. Jag har sett några föräldrar ha denna på sig i köket men tänkt att de kanske vill se lite spexiga ut så där. Men nu så. Börjar mössperioden även för mig. Inga fler hårstrån i maten från mig inte. Idag var det inte fisk på matsedeln, utan köttfärslimpa och potatismos. Lite trixigt med alla moment med att skala, blanda, hacka och mosa. Och så två jobb-telefonsamtal mitt i värsta ruschen på det.

2 kommentarer:

Sten sa...

...grymma kocken ?? Du får be P komma och filma !

k-lina sa...

Hehe, ja! Eller också kan han ju kocka lite. Han ligger under i tävlingen om antal kockdagar, mellan oss två. Biiiig time.