lördag 12 september 2009

Alltså.

I mitten av augusti hade det varit 1000 besökare på bloggen och jag gjorde ett litet inlägg om det. Och så hade jag tänkt lite löst att jag kanske väl skulle göra ett litet inlägg vid 2000 också. Och har kollat lite okoncentrerat på sifferräknaren och konstaterat att, snart så är det uppe i 2000. Men alltså. Nu har jag ju kollat ordentligt med båda ögonen. Och det är ju inte 2000 som är nästa heltusental utan 12000! What? Lite chockande känns det. Vad hände? För alltså 12000. Det känns som om det är rätt många. Lite fler än vad som finns i min familj och släkt och kompisar. Eller är det pappa och B-M som har fastnat med fingret på "uppdatera-knappen"? De brukar alltid hänga på låset till mina inlägg men kanske inte 12000 gånger, det verkar lite överdrivet. Det känns lite läskigt när man inte vet riktigt vilka som läser. Men samtidigt har jag själv varit värsta smygaren i andras bloggar, folk som jag inte känner, men som ändå har haft intressanta bloggar. Så det är väl så det är att ha en blogg. Men lite skumt känns det. Så nu tänkte jag att en presentationsrunda lite käckt kanske skulle vara på sin plats. För den som vill. Så hej! Vem är du?

4 kommentarer:

Pappa Sten sa...

Hej svejs. Vi, d v s pappa och B-M,
har gjort ett litet överslag om hur många resistreringar vi kan tänkas ha åstadkommit. Vi finner då att vi loggar in ca 10 gånger per dag (!) + att man får registreringar när man gör och läser kommentarer också, säg att vi kommer upp i (högt räknat) 20 per dag. Detta gör med enkel matematik 140 registreringar i veckan och följaktligen ca 600 i månaden. Sen får du räkna ut själv vårt "bidrag" sen 1000-gångers jubileet. Vi tänker självklart fortsätta att hålla kollen!
Puss från oss (Hej alla ni andra 8000)

k-lina sa...

Hej far och B-M. HAHA, alltså 10 gånger per dag?! Det var det värsta! Fast kul också! Och så himla perfekt att ni har gjort en liten forskning om ert registrerande på bloggen. Detta passar mitt kontrollbehov perfekt. Så jag ber övriga bloggläsare att följa detta exempel, gärna i staplar eller diagram om man så önskar, hihi!

Anna sa...

Vi är ju här mä!

k-lina sa...

Ja, det är kul!!