söndag 12 juli 2009

10 juli, jag behövde lite egentid...


... och drog iväg till den stora staden själv. Det klyschiga är att jag nästan bara handlade grejer åt barnen. Jag köpte likadana "djungelboken-tröjor" eftersom Djungelboken går på DVD:n varje dag nu. A fick även en tröja med giraffer på. Egentligen behöver de inga mer sommarkläder men jag köpte lite större storlekar och tyckte att dessa passar även med långärmad tröja under till hösten och vintern. Och just det här märket "Kids" är rätt små i storleken så jag köpte 104 åt M och 116(!) åt A. Så de kan ha dem länge också. 49 kronor styck kostade de. Jag gillar förstås att det är rosa kantband på dem! Antar att det är därför de är på rean. "Killiga" tryck i "tjejiga" färger kanske får många shoppingsugna föräldrar att klia sig i huvudet. Och så köpte jag fotoalbum också. De små rosa till A och de små blå till M. Som en liten flick-och-pojk-färg-protest.

Inga kommentarer: