fredag 31 juli 2009

28 juli, o-unisex igen


Idag fick P komma från sjukhuset i Uppsala till sjukhuset helt nära hemma! Så i eftermiddag drog jag dit. Farmor var hemma och passade alla barn. Jag var tvungen att stanna till i trosaffären för att fylla på i M:s troslåda. Tidigare hade jag handlat många trosor i storlek 98/104 och de var alldeles för stora. Så nu var jag på jakt på trosor i storlek 86/92. Och vad svåååårt det var. På Polarn fanns det jättefina, tvåpack för 95 kronor. Men jag tyckte det var lite väl dyrt, särskilt som jag hade tänkt att köpa fler än två. På H&M hittade jag INGA i hennes storlek. Nackdelen att sluta med blöja tidigt är tydligen att det finns dåligt med trosor i små storlekar. På Lindex letade jag och letade och hittade tillslut ett trepack med Katten Jansson och Lille skutt längst ner i reakorgen. Och "tag tre betala för två" på nån ställning. Men oj, vilka fula trosor det finns. Inget unisex där inte. Glittriga fjärilar till flickor och tuffa tryck till killar, så klart. Och stelbent kanske, men trosor på A och kallingar på M, nej, faktiskt inte. Så man får gilla läget och letaleta så man inte tar de glittrigaste respektive tuffaste. Men, oups, det blev ändå två par trosor med "Princess"-tryck till M. Och känslan på kortet är väldigt rosa. Väldigt o-unisex med trosor och kallingar helt enkelt. Men sex par trosor för 113 kronor kändes som ett riktigt bra fynd. Och då tog jag en även liten tygväska med en kanin på till A och M att leka med på köpet när jag tog två för tre, perfekt!

Inga kommentarer: