söndag 12 juli 2009

9 juli, regn och gym


Trodde att mitt gym hade semesterstängt men fick höra att det var öppet den här veckan också. Eftersom det bara regnar och regnar så drog vi dit. Barnen i matchande tröjor med katten Jansson. M kan nu ha A:s gamla tröja i storlek 98, hon blir så stoooor! Alvins tröja är i storlek 104. En avancerad detalj med tröjorna är att trycken är lite olika stora på de olika storlekarna. M har nya strumpbyxor från H&M:s rea. 40 kronor kostade de. Matchar kantbanden på tröjan perfekt! Jag verkar ha en störning eftersom jag alltid klär barnen när de följer med på mitt träningsställe. Idag var det katten Jansson, förrut har det varit röd- och orangerandigt. Och matchande unisex en annan gång. Får jag en liten kick när tanterna lägger huvudet på sne och säger "ååååh, likadana tröjor"? Tydligen. Pottan fick också följa med eftersom M nu är en stor tjej som inte använder blöja. Hon har även varit torr flera nätter. Vi kör dock med nattblöja ett tag till för säkerhets skull.

Inga kommentarer: