fredag 31 juli 2009

30 juli, klippa gräs


Tydligen var det dags att klippa gräsmattan. Den svajade lite väl mycket i vinden så jag förstod piken. Och det var så himla skönt att det faktiskt gick jättebra att klippa och samtidigt ha koll på barnen. Jag hade varit lite orolig för det innan. Kruxet var att man inte kunde vara lika mycket lektant som vanligt när vi är ute. M ville till exempel gunga och hoppa från båten, men nöjde sig ändå när det inte gick. Gött! Och jag hann klippa klart nästan hela gräsmattan trots att det regnade lite. När jag såg A:s mun forma sig till ett tyst "mamma" på studsmattan stängde jag av den mullrande motorn. Och då sa han: "Jag vill ha en handduk. Och torka studsmattan!". Då fattade jag att det regnade lite väl mycket och så gick vi in och åt glass istället.

Inga kommentarer: