onsdag 29 juli 2009

27 juli, o-unisex


Idag såg barnen ut så här. Rätt o-unisexigt klädda. Även om temat är detsamma, figurer från historien om Bamse, så är ändå A typiskt pojkigt klädd med vargen på sin tröja och baggy jeans till det. Även om mössan är röd så väger det inte upp den killiga stilen. Och M:s randiga tröja med Katten Jansson på ser rätt girl-ig ut i lila och rosa färger. Och så rosa mössa på det. Och kjol. Och strumpbyxor, för även om de är bruna så är de ändå, strumpbyxor. Så det är svårt, för även om man försöker tänka och är medveten om flick- och pojkkläder och blablabla så är det ändå lätt att hamna i att de ser ut så här. A, lite tuffare och M, lite gulligare. Som sagt, det är rätt trixigt det här med barnkläder. Skulle jag kunna tänka mig att klä barnen tvärtom? Hm. Jag skulle kunna tänka mig A i M:s tröja. Men jag vet inte om M kommer att få ärva A:s tröja. Men hans jeans kan hon få. Och jag vill inte sätta kjol på A och inte strumpbyxor heller. Fast han hade några par strumpbyxor när han var bäbis. Såååå, jag konstaterar fegt att det inte är helt enkelt. Dagens outfit: M:s hela outfit är begagnad eller outlet! Mössan 24 kronor på Stadium, tröjan 70 pix från Tradera, kjolen billig från Tradera, strumbyxor, nya H&M, fast Tradera, två för 62 kroners. Och reastövlarna från Polarn. A:s outfit är mer ordinarie pris! Mössan för 125 kronor från Polarn, tröjan kostade 129 kronor på Lindex, jeansen 98 från H&M och stövlarna 100 från Lager 157.

Inga kommentarer: